به گزارش قدس آنلاین، پس از اتفاقاتی که پیرامون کارگزار تبلیغات محیطی گذشته فوتبال با فدراسیون و سازمان لیگ رخ داد و کار به شکایت کشید، در شروع هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر یک شرکت دیگر تبلیغات محیطی فوتبال را بدون مزایده در اختیار گرفت و هیچگاه هم از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در مورد شرایط همکاری این شرکت شفاف سازی نشد.
با این حال براساس توافق صورت گرفته بین طرفین قرار است برای این فصل ۶۷ میلیارد تومان بابت تبلیغات محیطی فوتبال به سازمان لیگ پرداخت شود. با گذشته ۱۰ هفته از رقابت های این فصل که یک سوم مسابقات را شامل می شود، این شرکت نتوانسته به تعهداتش عمل کند و رقمی حدود ۵ میلیارد تومان را پرداخت کرده است.
نکته قابل تامل اینکه این مبلغ هم از سوی فدراسیون فوتبال برای پرداخت بخشی از دستمزد کارلوس کی روش و پاداش بردهای تیم ملی به بازیکنان هزینه شده است. اینکه فدراسیون فوتبال چرا پول سازمان لیگ را برداشته کرده و آن را برای تیم ملی هزینه کرده است پرسشی است که مسئولان باید به آن پاسخ بدهند.
برخی مسئولان باشگاه ها نیز به این موضوع انتقاد دارند که چرا پول تبلیغات محیطی که باید بین باشگاه ها تقسیم شود و هر تیمی حق خود را دریافت کند به تیم ملی تزریق شده است. یکی از این منتقدان عنوان کرد چطور می شود که کی روش به انتقاد از فدراسیون پرداخته که پول او و دستیارانش را به یک خانم داده است اما به این موضوع اشاره نمی کند که فدراسیون فوتبال چرا پول باشگاه ها را به کی روش داده است؟
به نظر می رسد وضعیت مالی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بحرانی است و مسدود بودن حساب های این سازمان و رئیس فدراسیون بر مشکلات افزوده است. این در حالی است که اسپانسرهای سازمان لیگ هم نتوانسته اند به تعهداتی که داشته اند عمل کنند.
نظر شما